Login firme   Inregistrare Firma
Statutul Asociatiei

 

 STATUTUL 
                            ASOCIAÅ¢IEI FILANTROPICE “TIMI&RALUCA”

 

 

 

Cap. I. Dispoziţii generale


Art.1 Asociatia Filantropica “TIMI&RALUCA”, este o organizatie neguvernamentala umanitara si de caritate, neconditionata politic, etnic, rasial si religios cu scop nepatrimonial, de ajutorare a persoanelor cu dizabilitati de ordin fizic, psihic si social si a altor categorii de persoane aflate in dificultate., care îÅŸi desfăşoară activitatea în conformitate cu legislaÅ£ia în vigoare, prin voinÅ£a de asociere a membrilor semnatari


Art.2 Scopurile Asociatiei Filantropice “TIMI&RALUCA”

 -  Identificarea ÅŸi ajutorarea copiilor cu probleme de sănătate ÅŸi a celor cu  malformaÅ£ii, copiilor străzii, a celor din centrele de plasament, identificarea ÅŸi sprijinirea copiilor maltrataÅ£i de părinÅ£i sau a celor abuzaÅ£i fizic ÅŸi / sau psihic, recuperarea copiilor neadaptaÅ£i ÅŸi a celor cu dizabilităţi, a bătrânilor neajutoraÅ£i; integrarea acestora în standardele unei societăţi civilizate, precum ÅŸi ajutorarea familiilor nevoiaÅŸe, a bătrânilor ÅŸi a altor persoane care necesită ajutor.

- Strângere de fonduri pentru copiii cu malformaÅ£ii, pentru persoanele cu handicap, bătrânii neajutoraÅ£i, etc.

- Ingrijirea batranilor si asigurarea de hrana si medicamente la domiciliul acestora.

- ÎnfiinÅ£area unui birou pentru servicii de consiliere ÅŸi ajutorare a celor aflaÅ£i în impas.

- Infiintarea unui centru de cazare temporara,cu posibilitatea asigurarii hranei si a conditiilor necesare,pentru copii sau varstnici abandonati,pana la gasirea unei solutii permanente de reintegrare(plasament in familii adoptive,centre permanente,azile de batrani,etc)

- Infiintarea unei micro-ferme agro-zootehnice in scopul autofinantarii.

- Derularea de activităţi promoÅ£ionale în vederea susÅ£inerii sponsorizărilor;

- Promovarea si sustinerea materiala a tinerelor talente si a copiilor supradotati proveniti din centre de plasament sau din familii nevoiase.

- Colaborarea cu persoane fizice ÅŸi juridice din Å£ară ÅŸi străinătate pentru realizarea obiectivelor ÅŸi îndeplinirea misiunii.

- Găsirea căilor optime de colaborare cu reÅ£eaua unităţilor sanitare de stat ÅŸi private  în vederea soluÅ£ionării ÅŸi rezolvării cazurilor dificile;

- Activitati de protejare si conservare a mediului inconjurator.

- Activitati de protectia animalelor

- Alte activitati,cu conditia sa nu incalce prevederile legale aflate in vigoare.


 Art.3 Obiective: A.F.T.R. are,ca principale preocupari,activitati, care se impun pentru imbunatatirea stilului de viata a persoanelor in dificultate majora, din toate categoriile de varsta, a oamenilor fara locuinta,a familiilor cu multi copii,a copiilor abandonati,a copiilor strazii sau a celor din centrele de plasamant,a persoanelor vârstnice,cu sau fara dizabilitati,etc. 
Suntem preocupati de furnizarea unor servicii sociale, educative, culturale si medicale corespunzatoare,


Art.4  AsociaÅ£ia va putea înfiinÅ£a, cu aprobarea adunării generale, societăţi comerciale ÅŸi va desfăşura activităţi economice directe cu caracter accesoriu ÅŸi în strânsă legătură cu scopurile asociaÅ£iei,in special cu scopul de autofinantare.


Art.5 Denumirea asociaÅ£iei este AsociaÅ£ia Filantropica “TIMI&RALUCA”, numită în continuare „A.F.T.R.”.


Art.6 Sediul A.F.T.R.este in str Cutezantei nr.59,ap.18,Targu-Mures ,Mures, 540455,Romania.


Art.7  AsociaÅ£ia se constituie pe durată nelimitată


Art.8 Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este de 1.000 Ron.


Cap. II Membri


Art. 9 A.F.T.R. se compune din membri fondatori, membri asociaţi, membri simpatizanti,membri de onoare si voluntari.


Art. 10  

10.1.Dobândirea calităţii de membru fondator si membru asociat se face prin îndeplinirea următoarelor condiÅ£ii:

- depunerea documentaÅ£iei de înscriere in conformitate cu regulamentul de înscriere, elaborat de Consiliul director (fisa de inscriere si cerere de adeziune) 

- aprobarea in Consiliul director  

- plata taxei de înscriere ÅŸi a cotizaÅ£iei pe anul în curs 

10.2Dobandirea calitatii de membru simpatizant si membru voluntar se face: 

- dupa incheierea,semnarea si aprobarea fisei de inscriere,cererii de adeziune si a contractului de voluntariat. 

 

 

Art.11 Dobândirea calităţii de membru de onoare se face prin hotărârea Consiliului director, ca o recunoaÅŸtere a meritelor excepÅ£ionale în plan profesional ÅŸi ÅŸtiinÅ£ific, afirmate pe plan naÅ£ional ÅŸi internaÅ£ional, precum ÅŸi a contribuÅ£iei deosebite aduse la atingerea obiectivelor  A.F.T.R.


Art.12 Pierderea calităţii de membru se face în următoarele condiÅ£ii:

- cerere scrisă adresată de către membru Consiliului director.

- neplata cotizaţiei timp de doi ani consecutiv

- în cazul unor prejudicii morale sau materiale aduse asociaÅ£iei, prin aprobare de către Adunarea Generală, la propunerea Consiliului director

 

Art. 13 Drepturile membrilor fondatori si a membrilor asociati:

- să aleagă ÅŸi să fie aleÅŸi în organele de conducere ale asociaÅ£iei, drept condiÅ£ionat de îndeplinirea la zi a obligaÅ£iei de plată a cotizaÅ£iei.

- să participe, fără restricţii sau discriminări, la manifestările organizate şi să beneficieze de toate oportunităţile puse la dispoziţie de către asociaţie membrilor săi.

- să sesizeze organele de conducere, în situaÅ£iile în care apreciază că, interesele lor ca membri ai asociaÅ£iei, au fost lezate.

 

Art.14 Drepturile membrilor simpatizanti si a voluntarilor:

- să participe, fără restricţii sau discriminări, la manifestările organizate şi să beneficieze de toate oportunităţile puse la dispoziţie de către asociaţie membrilor săi.

- să sesizeze organele de conducere, în situaÅ£iile în care apreciază că interesele lor ca membri ai asociaÅ£iei, au fost lezate.

- sa promoveze scopul si actiunile asociatiei.

 

Art. 15 Obligaţiile membrilor plini şi ale membrilor asociaţi:

- sa respecte statutul ÅŸi hotărârile organelor de conducere

- membri fondatori plătesc o cotizaţie anuală fixată de Consiliul director

- membrii asociaţi plătesc o cotizaţie echivalentă cu 50% din cotizaţia membrilor fondatori

- sa achite cotizaÅ£ia anuala în termenul ÅŸi condiÅ£iile fixate de Consiliul director.

- sa respecte si sa promoveze imaginea,scopurile si actiunile asociatiei.

- sa nu aduca prejudicii sau daune morale sau de orice alta natura asociatiei sau membrilor acestora.

- sa aiba un comportament civilizat,sa nu foloseasca imagini,lucruri,cuvinte sau expresii jignitoare sau defaimatoare la adresa asociatiei si a membrilor.

 

Art.16 Membrii de onoare nu plătesc cotizaÅ£ie, au aceleaÅŸi drepturi ca ÅŸi membrii fondatori, cu excepÅ£ia dreptului de vot, ÅŸi nu pot fi aleÅŸi în organele de conducere.


Capitolul III. Categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei:


Art. 17 Veniturile asociaţiei provin din:

- cotizaţiile membrilor

- dobânzile ÅŸi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiÅ£ii legale

- venituri realizate din activităţi economice directe:activitati agro-zooteh-nice, editare ÅŸi difuzare de materiale promotionale, activităţi comerciale.  

- donaÅ£ii, sponsorizări, în condiÅ£iile legii

- alte venituri, în condiÅ£iile legii

 

Cap. IV Organizarea şi funcţionarea asociaţiei


Art.18 Organele asociaţiei sunt:

- Adunarea generală

- Consiliul director

- Comisia de cenzori

- Trezorierul

 

Adunarea generală:

Art. 19 Adunarea generală este organul de conducere alcătuit din totalitatea membrilor, ÅŸi se întruneÅŸte o dată pe an, în sesiune ordinară, sau la nevoie în sesiune extraordinară.


Art. 20 În pregătirea Adunării generale, Consiliul director va transmite tuturor membrilor, prin poÅŸtă cu confirmare de primire,fax sau E-mail, ordinea de zi ÅŸi problemele supuse la vot.


Art. 21 Adunarea generală se consideră constituită cu prezenÅ£a a cel puÅ£in jumătate plus unu dintre membrii asociaÅ£iei cu drept de vot. Dacă la data primei convocări nu se întruneÅŸte cvorumul, Consiliul director reprogramează adunarea generală în termen de maxim 30 de zile calendaristice. La acest termen cvorumul statutar este de ¼ din membrii cu drept de vot. Prin „prezenţă” se consideră prezenÅ£a fizică sau existenÅ£a unui document olograf care exprimă voinÅ£a de vot în legătură cu documentele supuse aprobării.

 
Art. 22 Votul în adunarea generală se exprimă individual. Membrii care nu participă îÅŸi pot exprima votul în scris, prin poÅŸtă. O hotărâre se consideră aprobată prin votul majorităţii simple a membrilor prezenÅ£i.


Art.23 Atribuţiunile adunării generale sunt următoarele:

- stabileşte strategia şi obiectivele generale ale asociaţiei

- aprobă modificările la statut

- alege Consiliul director

- alege preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul general al asociaţiei

- aprobă solicitările ÅŸi încheie protocoalele de afiliere

- aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil

- aprobă cuantumul cotizaţiei anuale

- alege Comisia de cenzori

- aprobă propunerile de excludere din asociaţie

- aprobă dizolvarea şi lichidarea asociaţiei precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare

- aprobă raportul anual de venituri si cheltuieli.

 

Consiliul director:


Art.24 Consiliul director este alcătuit din  4(patru)  membri, aleÅŸi pentru un mandat de patru ani,nominalizati in actul constitutive,cu drept de realegere pentru al doilea mandat consecutiv. PreÅŸedintele, vicepreÅŸedintele ÅŸi secretarul general si secretarul, fac parte de drept din consiliul director.


Art.25 Atribuţiunile Consiliului director
a. elaborează programul de activitate anual şi de perspectivă al asociaţiei
b. propune şi urmăreşte realizarea bugetului anual al asociaţiei
c. propune şi urmăreşte politica de personal şi organigrama asociaţiei
d. convoacă adunarea generală şi elaborează ordinea de zi a acesteia
e. organizează alegerile
f.  aprobă cererile de înscriere în asociaÅ£ie
g. propune nivelul cotizaţiei anuale pentru membrii plini
h. face propuneri pentru excluderea din asociaÅ£ie sau de încetare a afilierii
 i. aprobă înfiinÅ£area de secÅ£iuni, grupuri de lucru sau comisii
 j. numeÅŸte trezorierul


Art. 26 PreÅŸedintele este ales de Adunarea generală, cu votul majorităţii simple, pentru un mandat de patru  ani, cu drept de realegere pentru al doilea mandat consecutiv.                                                                                    AtribuÅ£iunile sale sunt:
a. convoacă şi prezidează şedinţele consiliului director
b. reprezintă asociaÅ£ia în raporturile cu alte asociaÅ£ii, instituÅ£ii sau organizaÅ£ii
c. este responsabil cu conducerea operativă a asociaţiei

d. are drept de vot in cosiliul director


Art.27 VicepreÅŸedintele este ales de Adunarea generală, prin majoritate simplă de voturi, pentru un mandat de patru ani, cu drept de realegere consecutivă pentru încă un mandat, ÅŸi are următoarele atribuÅ£iuni:
a. Preia sarcinile preÅŸedintelui la cererea acestuia, sau în situaÅ£ia in care este indisponibil. Dacă interimatul funcÅ£iei de preÅŸedinte depăşeÅŸte sase luni / un an, acesta devine de drept preÅŸedintele asociaÅ£iei, până la expirarea mandatului. Preluarea mandatului de către vicepreÅŸedinte se face prin hotărârea Consiliului director, pe baza unei solicitări scrise din partea preÅŸedintelui sau, în cazul indisponibilităţii acestuia, prin constatarea îndeplinirii condiÅ£iilor statutare.  În această situaÅ£ie, funcÅ£ia de vicepreÅŸedinte va fi preluată de unul dintre membrii Consiliului director, prin alegeri interne. 
b. Are drept de vot Consiliului director.

c. Reprezinta asociatia in raporturile cu alte asociatii,institutii sau organizatii,sponsori,donatori,membrii ai societatii civile.

d. Este responsabil cu promovarea actiunilor,scopul si interesele asociatiei


Art.28 Secretarul general si secretarul sunt alei de Adunarea generală pentru un mandat de patru ani, cu drept de realegere consecutiva pentru încă un mandat. Atributiunile acestora sunt următoarele:

a. Îndeplinesc activităţi de ordin tehnic ÅŸi de administrare a resurselor   asociaÅ£iei

 b. Initiaza si răspund de organizarea manifestărilor APR

 c. Au drept de vot în Consiliului director

Comisia de cenzori:
Art. 29 Comisia de cenzori este aleasă de către Adunarea generală şi are următoarele atribuţiuni:

- verifică modul în care este administrat patrimoniul asociaÅ£iei

- întocmeÅŸte rapoarte ÅŸi le prezintă Adunării generale

- poate participa la şedinţele Consiliului director fără drept de vot.

 

Art. 30 Trezorierul este responsabil cu gestionarea fondurilor asociaÅ£iei ÅŸi susÅ£ine anual un raport în faÅ£a Adunării generale.


Art.31 Procedura de alegere pentru organele asociaţiei:
a. Consiliul director transmite membrilor asociaÅ£iei o listă deschisă de propuneri, solicitându-se acordul pentru includerea pe lista de vot, precum si alte propuneri. 
b. Consiliul director va selecta pentru listele de vot propunerile care au întrunit cel puÅ£in 5% din adeziunile exprimate.
c. Persoanelor propuse li se cere acordul după care vor fi incluse pe lista de vot
d. Se constituie listele de vot, care se supun aprobării adunării generale.


Art. 32 AsociaÅ£ia îÅŸi poate constitui filiale ca structuri teritoriale, cu un număr de minim trei membri, organe de conducere proprii ÅŸi un patrimoniu distinct de cel al asociaÅ£iei.


Art. 33 Organizarea pe secţiuni

SecÅ£iunile asociaÅ£iei se organizează la iniÅ£iativa membrilor ÅŸi cu aprobarea   Consiliului director, atunci când exprimă un interes real care garantează o activitate susÅ£inută ÅŸi utilă pentru membrii săi.

Secţiunile se organizează pentru a acoperi domenii majore ale intereselor profesionale şi manageriale, pe criterii exclusive de specializare.

Aprobarea înfiinţării unei secÅ£iuni se va întemeia pe baza solicitării unui procent minim de 1% dintre membrii asociaÅ£iei, cu evitarea paralelismului ÅŸi a suprapunerii cu secÅ£iuni deja existente.

O secÅ£iune se poate înfiinÅ£a ÅŸi pe baza unei asociaÅ£ii deja existente, afiliate la APR, situaÅ£ie în care îÅŸi poate păstra numele iniÅ£ial, cu designatia „SecÅ£iune a A.F.T.R”.

Dizolvarea secÅ£iunii se poate face  prin autodizolvare, sau prin hotărârea Consiliului director, atunci când se constată absenÅ£a unei activităţi semnificative pe durata a doi ani consecutiv sau dacă,  prin activitatea sa,  contravine statutului A.F.T.R.

SecÅ£iunile îÅŸi vor elabora propriul statut de organizare ÅŸi funcÅ£ionare, fără a contraveni statutului A.F.T.R.. Pot face obiectul de reglementare prin statutul propriu numai aspectele care nu sunt reglementate de către statutul A.F.T.R. Statutul secÅ£iunilor ÅŸi modificările acestuia vor fi aprobate de Consiliul director.

SecÅ£iunea va fi condusă de un preÅŸedinte ÅŸi un secretar; se pot prevedea ÅŸi alte funcÅ£ii, în raport cu cerinÅ£ele proprii de organizare.

PreÅŸedintele secÅ£iunii va prezenta un raport anual de activitate în Consiliul director.

SecÅ£iunea poate solicita fonduri din bugetul AF.T.R. pentru activităţile incluse în programul propriu, cu aprobarea Consiliului director al A.F.T.R. Orice alte fonduri procurate de către secÅ£iune, în conformitate cu statutul A.F.T.R. vor fi puse integral la dispoziÅ£ia secÅ£iunii, prin intermediul bugetului A.F.T.R., daca destinaÅ£ia acestor fonduri nu contravine obiectivelor A.F.T.R. 

Preşedintele secţiunii are dreptul de a participa la şedinţele Consiliului director, cu drept de vot consultativ.

 

Cap. V. Dizolvarea si lichidarea asociaţiei


Art. 34 Asociaţia se dizolvă prin votul a 2/3 din numărul membrilor, care hotărăsc şi asupra transmiterii patrimoniului asociaţiei către o altă asociaţie cu scopuri similare

 

 

 

  Presedinte: Laslo iudit                                              Vicepresedinte:Marcel Sandru

 

 

                                       Secretar;Feri Bella

reclama